نوشته شده توسط : hgu33

حمید شاه آبادی ، شامگاه پنجشنبه در گفت و گویی با خبرنگار ایرنا در اردبیل افزود : این اقدام ضروری در حوزه موسیقی براساس درخواست معاونت هنری ارشاد و دستور صریح وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده است.

وی اظهار كرد:بطوركلی هدف این است كه هر موسیقی در ایران تولید و پخش می شود از اداره كل موسیقی تاییدیه داشته باشد و برای تحقق این هدف در قدم اول، سازمان سینمایی را با این موضوع مرتبط نموده ایم و اكنون رابطه خوبی بین این سازمان و اداره كل موسیقی برقرار شده است در حالیكه تا چند ماه قبل بدین گونه نبود و موسیقی های فیلمها اغلب بدون مجوز تولید و پخش می شدند.

او گفت : براساس تغییری ، پارسال در حوزه دفتر موسیقی شورای موسیقی به شوراهای پنج گانه تقسیم شد و در زمان حاضر به جای آنكه یك شورا در باره یك موسیقی ابراز نظر كند ظرفیت رسیدگی به موضوع موسیقی ها به شكل زیادی بالا رفته است و از محتوای یك موسیقی پخش شده در فیلم می توان به آسانی حفاظت كرد.

وی افزود : امیدواریم به نقطه ای برسیم كه همه موسیقی هایی كه در ایران تولید و پخش می شوند از كانال شوراهای تخصصی دفتر موسیقی بگذرند.

وی همچنین با اشاره به اینكه از برنامه های كاری امسال معاونت هنری وزارت ارشاد تولید قطعه های موسیقیایی برای موضوع های گوناگون در سطح ایران است خاطرنشان كرد كه امسال قطعه های موسیقایی خاصی را تولید و رونمایی كرده ایم.

وی بیان كرد : اینكه ارزشها ، مفاخر ، چهره ها ، شخصیت ها و ظرفیتهای فرهنگی و تاریخی یك استان با استفاده از موسیقی بیان شود كار ارزشمندی است.

وی یادآوری كرد كه بطور قطع هنرمندان ما باید دقت كنند و از كار بردن واژه هایی كه سبب نفی ظرفیتها و ارزشهای دیگر استانها می شود خودداری نمایند چرا كه ممكن است حساسیت هایی را به دنبال داشته باشد و باعث تكدر خاطر مردم سایر استانها شود.

شاه آبادی ، ادامه داد كه اگر هنرمندان یك استان درباره نماد منطقه خودشان به منظور استفاده در سرود ملی آن استان تاكید دارند باید به این حساسیتها توجه داشته باشند و واژگان و عبارتهایی به كار ببرند كه باعث گلایه مردم دیگر استانها نشود.

وی با اشاره به اینكه فقط ساختن یك قطعه شعر توسط هنرمندان یك استان و كار نمودن روی آن برای ساختن موسیقی ، درست و كافی نیست خاطرنشان كرد كه باید اهالی فكر و فرهنگ و كارشناسان جمع شوند و شاخص هایی را در زمینه ارزشهای تاریخی و فرهنگی منطقه برای ساختن و شكل دادن موسیقی تعیین نمایند.

592





:: برچسب‌ها: خانه , مدل , قدیمی ,
:: بازدید از این مطلب : 205
|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: